Onsdagstræning 2018

Hver onsdag kl. 18.30 fra klublokalerne blok F – Lemtorpskolen – Lemvig. Første gang onsdag d. 4. april 2018.

Det er op til de forskellige trænere hvilken rute der skal køres onsdag aften.

Holdinddeling:

Det er vigtigt at vælge et hold der passer til én. Det er ikke godt nok at tage f.eks hold 3 fordi man sagtens kan følge med de første 15 km og derefter enten må dreje fra for sig selv eller de andre skal vente på én! Så hellere vælge hold 4 og køre med overskud. Ligge forrest og trække, samt hjælpe de svage i gruppen.

Der inddeles i 4 hold efter styrke og ambitioner. Kaptajnen/Instruktøren vil komme med informationer om ruten, kørermåder og afslutning.

Sport

  • På dette hold cykler de hurtige drenge 60-70 km
  • Der cykles intensivt og sportsagtigt.
  • Gennemsnitshastigheden ligger på +33 km/t eller mere.

Trænere Sport:

  • Anders Hilligsøe
  • Martin Grønning Olesen
  • Mogens Rud

Motion 1

  • På hold 2 cykler de, som ikke vil køre helt så stærkt 50-60 km
  • Hold 2 er for de cykelmotionister, som har lyst til at presse sig selv og køre intensivt.
  • Hastigheden ligger på mellem 30-33 km/t.

Trænere Motion 1

  • Brian Kvist
  • Ole Bak
  • Christian D

Motion 2

  • Her cykles frisk til, men ikke så hårdt som på hold 1 og 2. ca50-60 km
  • Hold 3 er også for de medlemmer, som rykker op fra hold 4, fordi de har lyst til at presse sig selv lidt mere.
  • Gennemsnitshastigheden ligger mellem 28-30 km/t i snit.

Trænere Motion 2

  • Preben Pedersen
  • Tommy Jensen

Motion 3

  • På dette hold kan man ofte møde nybegyndere. ca 40 km
  • Der køres ca. mellem ca. 25-28 km/t i snit.

Trænere Motion 3

  • Gerald Bruun
  • Per Sejr

Dame Hold

  • Så vidt muligt vil man forsøge om man kan samle nok til at køre et rent dame hold om onsdagen.
  • Hvis der ikke er nok om damer den pågældende aften cykler damerne med på de andre hold efter niveau.(Det er selvfølgelig også tilladt uanset)

Træner Dame

  • Jette Fuglsang

Retningslinjer for onsdagstræning.

Alle retter sig efter Kaptajnen.

1. Sport og Motion 1, 2 og 3 starter med få minutters mellemrum.

2. Sport og Motion 1, 2 og 3 kører på de ruter der bliver anvist på selve aftenen af de forskellige kaptajner.

3. Det er op til den enkelte kaptajn at tilpasse træningen, køremåder samt at dele holdet op i mindre grupper.

4. Er der flere end 15 mand deles holdet op i 2.

5. Sker der punkteringer/defekter venter alle med mindre den pågældende rytter selv gir udtryk for andet. Det skal dog bemærkes, at der på almindelige træningsaftener, for nye medlemmer som ikke kender ruten hjem eller for kørsel om sekundære placeringer, bør udvises almindelig klubånd og tilbyde sin assistance hjem.

6. Brug af Tristyr er ikke tilladt undtaget til enkelstart.

7.  Vær sikker på at dit udstyr er tip-top til sæson start, det går ud over tid på cyklen hvis udstyret driller.